Jul 24, 2009

kalau ada kereta jangan ada aku

Apa agaknya dosa aku di kehidupan lalu?
Sampai aku dibelenggu dengan sumpahan ini.
Arghh!!
Tipu. Semua ni kebetulan je kan? Takkan la aku ni suwey kot?
Aku tak pecayalah semua ni.
Tolonglah sesapa bagi tau aku yang semua ni bukan satu sumpahan tapi kebetulan yang amat pahit untuk ditelan.
Ahh. Mengeluh lagi. Tak baik la.

Keta kakak, keta sewa, keta Bapakku, keta aya, keta Angah (kakak Intan)
Dan yang terbaru sekali ialah.. keta abang ipar aku.

Malaslah aku macam ni.
Lepas ni kalau suruh aku bawak keta sesapa or nak tumpangkan aku,
cakap dulu ape pantang-larangnya kereta masing-masing.
Contohnya, kena ON lama-lama dulu ke, meter rosak ke, jaga temperature or jangan pasang air-con, or jangan buka tingkap atau bateri kereta kalian weak.
Tak lupa juga ye, alarm memasing ade problem ke.
Sekurang-kurangnya cakap kat aku,

“ Atun/ Art, (sila isi nama yang sesuai) meter ni rosak . Jangan lupa isi minyak tau.”
Bukan apa, adalah sakit jiwa raga aku kalau tiba-tiba keta mati di tengah/tepi jalan dan orang yang lalu-lalang melambai-lambai seolah-olah aku memang tengah bersuka-ria kat tepi jalan.

Uh. Aku memang muka tebal. Sebab tu aku tak malu bila stranded kat Duta. Dan bila terpaksa tolak kereta kat traffic light depan Jusco Wangsa Maju.
Dan bila terpaksa bermalam di Ipoh masa balik CNY itu hari.

Tapi yang kesiannya,
Tuan punya keta mesti rasa tak best kan?
Kalau aku ade je, mesti ada apa-apa yang akan berlaku.

*sigh*
Mengeluh je keja.
Marah ni. Aku marah dengan diri sendiri.
Sampai aku terfikir nak mandi bunga.

0 comments: