Oct 11, 2009

Wajah yang hilang dari mimpi aku

ARGHHH!!!!
Aku terjaga lagi.
Kali ni aku duduk termenung di kaki katil.
Ish! Stress aku macam ni.
Apa lagi yang aku dok pikir ni??

Pasal mimpi tadi ke?
Wei pandai! mimpi kan mainan tidur je.
Tak payahlah nak fikir sangat.

Tapi, degil sebenarnya aku ni.
Muka dia tu..
Siapa ek?
Siapa watak dalam mimpi aku tadi?

Wajah yang familiar
Auranya yang dekat
Lagaknya seperti kawan lama
Matanya yang mesra
Perasaan pun sangat gembira.

Tapi bila aku jaga
Haram sikit pun tak boleh ingat muka dia
Siapa dia yang buat aku gembira tak ingat dalam mimpi tadi?
Memang aku kenal ke?
Atau dia tu kenalan mimpi aku je?

ARGHHH!!!
Rasa sesak kepala otak aku.
Tak bleh tidur.
Sebab otak asyik ingat muka yang hilang tu.

Mungkin kalau aku tidur lagi
Mimpi tu akan bersambung tak??

*Mampus la aku nak hidup dalam mimpi.
*Dasar pemalas asyik nak tidur saja.

0 comments: